Saker i mitt huvud idag

Först och främst vill jag påpeka att jag hade vaknat upp till en STRÅLANDE dag om jag vore japan... Skämt åsido, jag är faktiskt livrädd. Inte för att jag precis bryr mig om Japan i allmänhet, där brister min moral lite, men för min egen del - det är ändå radioaktivt skit och en del annat som skrämmer en småbarnsmamma.

Personligen var ju lika liten som min unge när det senast bekom sig ett kärnkraftverkskaos i Ryssland, ni vet vad jag snackar om... Så det kan väl kallas familjetradition nu när det händer igen med Alice.

Apropå nöken och andra allmänmongon. Feminism kom på tal i helgen när vi hade middagsbjudning för "grannarna" här i byn... Jajjemen - det är ALLTID en feminist med på vad man än gör... I mitt fall heter den oftast Joan eller liknande, hehe, men i helgen var det en helt ny förmåga för mig. Jag bibehåller mina åsikter.

Jag HATAR feminism så som den är idag. Herregud, det är så löjligt. "upp till kamp kvinnor" Jajjemen, jag ska bara diska färdigt först, byta en blöja och skruva ihop en IKEA-garderob. Nej, där ljög jag. Garderoben skruvade min make ihop medan jag var och hälsade på Jeanette igår.

Jag hatar KVOTERING av alla slag. Jag vill väl för fan inte bli räddad av en tjej som inte orkar bära mig om jag skulle bryta båda benen på sjunde våningen i ett brinnande hus! Jag vill att det ska komma en redig en brandman (eller brandkvinna) som uppfyller mina krav och förväntningar, inte någon räka som kvoterats in bara för att det är ett mansdominerat yrke! Det är som min make brukar säga när han får dåliga lärlingar... De får gärna bli målare, men då måste de kunna bära en färgspann också!

Lika lön och lika villkoooooo... NÄ! Lika villkor blir det väl inte om man inte har samma krav på sig? Varför måste manliga sökande till exempelvis polis och brandman klara andra uppgifter än kvinnliga? Ska de inte utföra samma jobb sen? Och inom idrotten då? Feministiskt javisst, men sätt då ihop manliga och kvinnliga idrottsgrenar! Inte? Vaaa!? Är män snabbare och starkare? NÄHÄ?

Det är inte feministernas fel... Inte mansgrisarnas eller vi vanligas fel heller. Det ligger i våra gener, hormoner och vår anatomiska uppbyggnad. Dock verkar inte alla kunna acceptera det.

Var på IKEA igår. Det har inget med feminister att göra. Det ämnet har jag släppt för denna gången. Jag sparkade upp min bakfulla make och packade in honom och dottern i bilen, sen tog vi med oss mina svärföräldrar och drog upp till Älmhult och IKEA. Jag köpte en garderob till Alices rum och haklappar med ärmar... Mycket nöjd med inköpen. Alice åt glass med sin farmor, så även hon var mycket nöjd med dagen.

Och innan jag glömmer det så vill jag härmed lämna en uppmaning till alla spekulanter!!
-SKAFFA INTE CANAL DIGITAL!
Det är tammefan det sämsta vi gjorde. Så snart bindningstiden går ut så ska det BORT från vårt hem... Först tog de bort säsongskortet på hockey när det var 4 matcher kvar innan slutspel... Vi kunde få köpa till matcherna ändå, men mycket dyrare. Jag tycker visst man kan få göra ändringar i sitt utbud, men har man sålt ett säsongskort så kan man ju inte ändra det MITT I SÄSONGEN.

Sen dog vår box i lördags... Några timmar innan melodifestivalen som vi hade gäster över för att se... Johan fick ringa support, men de frågade bara om sladden satt i (nähää, ska den göra det??) och massa andra löjliga frågor... Sen sa de att det inte är deras problem att vi inte har någon signal helt plötsligt, vi får väl åka till någon granne med canal digital och se om vår box fungerar där, annars fick vi vänta till vardag och skriva en felanmälan som de skulle titta på i framtiden...

Åka till nån granne som har canal digital ja... Hmmm... Vi har ju sååå många grannar... Och av de få vi känner har ingen canal digital...  Inte första och säkert inte sista gången vi har problem med detta. Jävla skitgrejer. Och klarar man inte av lite schysst uppträdande så ska man fan inte jobba på en support heller! Dagen ris till er alltså!

Kommentarer
Postat av: Stina (Levis mamma)

Hej pernilla, first time caller long time listener eller vad det heter :). Tänkte på det där med canal digital, min mamma hade samma problem. Ingen signal till boxen då hade hennes parabol släppt lite lite från väggen, kostade massor att ta ut nån o konstatera detta då som sagt suppporten i telefon va sådär. Men kolla på det om den är lite lite rickig... Lycka Till.

2011-03-14 @ 09:11:15
Postat av: Finn fem fel med din "feminism text"

Orkar bara kommentera två 1. Det är inte så kvotering fungerar (Varför är folk så jävla lata att de inte kan läsa på ens LITE innan de uttalar sig). 2. Män och kvinnor har exakt samma villkor för att kunna bli t ex brandman!! som sagt. läs på lite

2011-03-14 @ 23:37:56
Postat av: Anne

Måste börja med att skriva; HEJA HEJA!

Jag har följt dig lite i bakgrunden i Amys blogg. Bestämde mig först för att jag ABSOLUT inte skulle klicka in på din blogg (för jag blir lätt beroende:)men nyfikenheten tog övertaget och nu är jag här. Jag tycker det är trevlig läsning, väldigt olik alla andra bloggar jag läser (nästan iaf). Jag är varken feminist eller icke feminist. Jag är jag och jag tycker en massa. Väldigt många av mina åsikter stämmer överens med dina och andra inte, men det är tjusningen med vårt samhälle, vi får lov (iaf enligt lag) att tycka olika :) Jag tycker folk som klankar ner på andra människor bara för att det är av en annan åsikt är fega, speciellt om de inte vågar stå för sina åsikter.

Nog om det.

Håller för övrigt med dig om Canal Digital. Vi har haft jättemycket problem med vår box. Den stänger av sig, det går inte att spola (vi har en inspelningsbar)menyn fungerar inte som den borde.. Vi har haft otaliga kontakter med kund"service" men inte har det blivit bättre... Kräk på dem!

2011-03-15 @ 18:55:44
URL: http://www.dittenodatten.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0