Lördag hela veckan

Fin dag på stan igår. Trots regnet på förmiddagen...

Åkte in ruskigt tidigt och tog en riktig långpromenad i tivoliparken med Alice. Vi tittade på fåglar... Ankor, "gåsar", påfåglar och allt annat spännande som springer emot en när man släpper ett mariekex på marken. Alice var jättefascinerad och sen blev det ännu mer spännande när en orangeklädd kommungubbe gick in i jättefågelburen för att städa. Åh, vad hon tittade och flinade åt denna stackars man som stod där och sopade fågelskit... Och när han var där hade ju alla undulater och andra småpippisar panik och flög omkring och pep. Superspännande om man är 7½ månad gammal!

Gungade lite i lekparken, sen gick vi bort till fågeltornet och tittade lite innan det blev en rask promenad tillbaka till domus för akut blöjbyte.

Och på tal om DOMUS så kommer här DAGENS första DISS!! Jag förstår väl varför man måste betala en femma för att gå in på deras toaletter. Men jag tycker det är lite småsurt att skötbordet är i ett rum som kostar fem kronor och toaletten i ett annat som kostar fem... Så om jag också är kissnödig när jag ska byta på Alice måste jag betala 10. Inte jordens undergång, förvisso... En tia hit eller dit, men jag ser inte anledningen till att ha skötbordet i ett toalettlöst rum. Dessutom fanns ingen dyna på det vägghängda skötbordet... Tur jag har en som hör till skötväskan och alltid åker med däri. Men att betala för att byta blöja på ett ställe som är lika fräscht som golvet på resecentrum och har lika bra komfort - big no!

Med vad jag vet idag så blir det no more blöjbyte på domus. Då snyltar jag hellre skötbord på något café i stan! Där jag också får kissa. Behöver inte ens snylta. För pengen jag sparar in på gratis toalett kan jag köpa en liten chokladpralin!

Kalas idag. Filip (Alices kusin) fyllde 10 igår. Stort grattis till honom!! Sen blir det till att månadshandla på hemvägen... Ska publicera vår matsedel ikväll eller imorrn tänkte jag - kanske kan den skänka inspiration till någon mer som sitter och gnuggar geniknölen för att komma på vad de ska äta till middag.

Dagens andra diss går till MIG! För att jag skickade ett grattis-sms till Joan i morse, helt övertygad om att hon fyller år idag. Men givetvis är jag fel ute... Inte ens fast hon hintade mig på rätt dag fattade jag. Hon fyller ju år den sjuttonde mars. Så... Förlåt vännen, och grattis i efterskott! Här kommer iaf min födelsedagshyllning till dig:


 


Lilla vännen Joan... Stora lilla vännen. En sån där konstig vän som man inte hittar så ofta...
Joan är min motsats på så många sätt... Hon är lika vänster som jag är höger, lika feministisk som jag är anti... Men vad gör väl det!? Vänskap går före åsikter och vi kan respektera varandra och vi delar ju några av de viktigaste sakerna på jorden:

-Skadeglädje
-Brutal humor
-Självutnämnda världsmästare i ALLT
-Förkärlek för impulsiva och märkliga resor
-Festminnen som ALDRIG ska nämnas högt

Grattis Joan!! I efterskott såklart, eftersom jag är årets jubelidiot.
Massa kramar till dig idag ändå, på din nästan-födelsedag!


Kommentarer
Postat av: Joan

Men ooh så fin du är!!!! Nu blir jag lite rörd :) Jag blev ju glad ändå, fast du var fel ute :)

2011-03-26 @ 09:13:39
URL: http://joanpann.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0