BVC

BVC - Between Insane and Crazy... Eller är det inte så? :)

Jag har filurat lite igen... ALLA som jag pratat med har fått den där säkerhetsboken och samtalet om att man aldrig ska skjuta barnvagnen FÖRE sig själv över vägen...

Personligen kan jag ju erkänna att jag faktiskt ALDRIG har backat över en väg och således dragit vagnen efter mig. Å andra sidan har jag ju klarat både dagis och lågstadiets titta-åt-båda-hållen-och-lyssna-innan-du-går-över-vägen-kurs också, så det är ju inte så att jag knuffar ut vagnen och hoppas på det bästa...

Men allvarligt talat. Finns där en mamma som läser detta som, med handen på hjärtat, kan säga att hon alltid vänder och går baklänges över vägen?? Alla creds till dig isf.

Sen är det dessa kex. Mariekex. HERREGUUUD, jag ger ungen ett KEX, inte arsenik! Jag tror nog hennes livskvalitet kommer vara densamma oavsett om hon får ett kex eller inte när hon skriker på affären lagom till vi ställer oss i kö för att betala. Jag tror dessutom att omgivningens livskvalitet ökar något om de slipper höra min unge skrika på affären. Självklart hade jag ju kunnat planera bättre och inte åka och handla precis den tiden som det oftast blir, så hennes middag blir lite senare... Men det är ju ungefär endast då jag har bil och faktiskt rent fysiskt KAN handla.

Dessutom gillar Alice att handla 90% av gångerna. Speciellt nu när hon kan sitta uppe i kundvagnssitsen där hon ser och når saker omkring sig. Men alla som bor så som oss och inte har tillgång till bil alltid vet nog att man får ta dagen som den kommer och man blir EXPERT på att ha mutor med sig i fickorna... Sen om det är en gammal brun banan, några majskrokar eller ett mariekex får vara upp till vad man hittar i farten på väg mellan skötbordskaoset och bilen innan man ska åka till affären. Jag har iaf aldrig matat henne med hundmat. Eller arsenik.

Kommentarer
Postat av: anna

Jag har då aldrig hört från BVC om att man inte ska skjuta barnvagnen framför sig, har inte heller fått nåt säkerheteshäfte. Man ser väl sig för när man ska korsa en väg.

2011-03-23 @ 19:47:49
URL: http://anapanasiti.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha! men det kanske finns dem mammor som puttar ut vagnen först så bilarna stannar och sen promenar hon själv över och hämtar barnvagnen igen på andra sidan gatan. Ganska kall metod i så fall.. men vad gör man inte om man har bråttom till jobbet och det är intensiv trafik=) nä, skämt åsido. Man ser ju sig för såklar innan man går över.

2011-03-24 @ 23:00:13
Postat av: michelle

alltså jag är så dålig på att lägga till mitt namn, det var ju jag såklart som skrev det andra

2011-03-24 @ 23:01:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0