"April har knopp i håret..."

Januari börjar året... Och så april har knopp i håret... Och det är sant, för här blir allt grönare!

Grannen körde ut skit på lägdorna häromdan (på ren svenska: han gödslade) så nu luktar det till och med vår! Det luktar blöt gräsmatta, koskit och den där speciella vårlukten som inte det finns ord för... Det är underbart!

Jag hade inte velat byta vårt hem här i ödemarken mot något just nu... Fan för att bo i lägenhet och missa detta underbara... Nej tack!

Alice är lycklig, hon får vara mer ute på gården och leka nu... Snart är det dags för kosläpp också och då är det klart att Brallan ska med och titta när de hoppar och skuttar! Och sen har vi en hel sommar med söta små kalvar som vi kan titta på!

En ny sandlåda ska uppföras, men vi har inte bestämt om vi ska göra det redan i år eller nästa sommar... Så ska det upp en gungställning såklart! Och vi ska köpa fler smultron- och jordgubbsplantor så där blir till lillan att plocka och äta... Och jag tänkte dessutom sätta ett litet björnbär- och hallonsnår intill Johans nya förrådsbyggnad.

Åh, jag längtar efter högsommar nu! MEN kanske missar jag det hela... Ska in och snacka imorrn och så får vi se om Nilla börjar jobba och låter pappa Johan ta över här hemma om några veckor. Helt ärligt känns det inte alls roligt... Jag gruvar mig. Jag har precis börjat trivas med att gå hemma och det är så kul att se Alices små framsteg varje dag... Jag vill inte missa en sekund med henne. Men jag antar att det är naturens gång. Dessutom älskar jag ju jobbet. Vi skulle få det lite sämre ekonomiskt fram till hon börjat på dagis, men sen skulle vi (med två inkomster) helt plötsligt ha grymt bra ekonomi! Ja, vi får se. Återkommer med hur det blir efter snacket imorrn.

Skulle jag börja jobba är det dessutom tveksamt om det blir någon Härnösandsresa till midsommar... Jag har inga semesterdagar att plocka då... Och att köra över 100 mil med en unge bara över en helg känns inte precis aktuellt :P

Kommentarer
Postat av: Amy

Det är det som är så bra med Vinslöv. Här känner du också vårluft och koskit även om du bor i lägenhet. Som att bo i lägenhet på landet helt enkelt. Och hela byn är omgärdad av kohagar så kosläpp finns också att se precis utanför knuten. Lysande!

2011-03-20 @ 11:50:07
URL: http://hannahsmorsa.se
Postat av: anna

Men kan inte du ta föräldradagar när ni ska till härnösand så tar Johan ut semesterdagar?

2011-03-20 @ 12:36:57
URL: http://anapanasiti.blogg.se/
Postat av: Mormor Bettan

Visst vore det tråkigt om ni inte kommer upp till midsommar, men vi har full förståelse om det inte skulle gå, håller tummarna ialla fall.

Apropå vår, så lär det dröja innan det börjar lukta koskit här uppe

Kram kram

2011-03-20 @ 20:24:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0