trött men glad

Trött är mamman som bloggar. Sliten efter tre intensiva dagar... Men imorrn är det fredag!! Ska bli superskönt med helg.

Igår var vi på föräldramöte på dagis inför den stora starten där i slutet av augusti... Alla Alices vänner har hamnat på andra avdelningen så det blir nästan bara nya ansikten för henne. Förutom EN unge som jag fasar lite för att lämna mitt barn med (pure evil) - det var så där så jag fick lite ont i magen när jag insåg att de skulle gå tillsammans.

Det här andra barnet rår självfallet inte för att det är så fruktansvärt elakt och våldsamt... Föräldern har lite fri-uppfostran-idéer som spårat ur. Och nej, det är inte en åsikt som endast jag har, det var fler än jag som drog lite efter andan när "klasslistan" lästes upp. Men personalen som ska ta hand om min dotter verkar jätteduktiga och rara så jag tror säkert det kommer lösa sig utmärkt.

Inskolningen ska Johan ta med vår dotter. För Alices skull... Jag känner mig själv och vet att jag kommer gråta första gångerna hon ska lämnas, så då är det bättre om han tar det i början så hon inte påverkas av mina känslor och blir orolig.

Annars idag? Tja, jag har jobbat... Kört massa bil och promenerat en massa... Knuffats med kossor och ätit lunch på en sten vid en vacker sjö. Sen åkte jag in på kontoret och upptäckte att min kollega hade ställt plantor (busktomat och äggplanta) på mitt skrivbord, så jag blev lite extra glad. Så när Johan kom ner och lämnade Alice så fick han ta med sig plantorna hem.

Sen gick jag och Alice och Jeanette och Mio en runda på stan... Shoppade lite på aima till mammorna och sen gick vi och köpte dagisväska... Alice fick själv välja mellan nyckelpiga och tiger och hon valde denna:



Sen gick vi en runda på HM och där hittade jag lite till tjejen på rean... En ny klänning blev det bland annat. Jag älskar att jag har en dotter som jag kan klä i sköna sommarklänningar nu när det är så grisvarmt ute!!

Nu ska jag sätta mig och skriva packlista inför vår långa resa som nalkas!

Kommentarer
Postat av: Mormor Bettan

Hej trötta mamma, skönt att du snart får bli ledig några dagar, och komma hem till din gamla mormor (0ch mor) lovar att jag och många andra ställer upp och låter både dig och Johan få några dagars härlig ledighet.

kram, vi ses om några dagar

2011-06-18 @ 09:19:55
Postat av: Maria - Albins mamma

Hej! :)



jag tänkte på det för ett tag sedan hade du en liten frågestund och jag satt då och masserade de grå för att komma på en fråga - men då stod det still! Ända till nu! skrattar Nu har jag en fråga! :)



Du har ju berättat om hur du och Johan träffades, men var det nere i Skåne? För du är ju från Norrland så jag bara undrar hur du hamnade nere i Skåne? Om det var Johan som drog ner dig eller vad det var? nyfiken efter som jag flytt Skåne



samt..



Om du fick ge Alice ett råd eller en önskan på vägen genom livet , vad skulle det vara?



// Maria

2011-06-18 @ 09:58:54
URL: http://kamparlust.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0