Svar på tal

Maria - Albins mamma om trött men glad:
Hej! :)

jag tänkte på det för ett tag sedan hade du en liten frågestund och jag satt då och masserade de grå för att komma på en fråga - men då stod det still! Ända till nu! skrattar Nu har jag en fråga! :)

Du har ju berättat om hur du och Johan träffades, men var det nere i Skåne? För du är ju från Norrland så jag bara undrar hur du hamnade nere i Skåne? Om det var Johan som drog ner dig eller vad det var? nyfiken efter som jag flytt Skåne

samt..

Om du fick ge Alice ett råd eller en önskan på vägen genom livet , vad skulle det vara?

// Maria

Tja, jag hade gärna påstått att Johan kom ridandes på en vit springare och hämtade mig från mitt torn à la sagobok... Men Johan kom in i mitt liv när jag redan hade bott här nere två år (så, ja... Det var här vi träffades)

Jag hamnade i skåne av ren tillfällighet. Jag levde ihop med en psykopat och behövde komma iväg, så jag sökte universitet och högskolor runt om i hela Sverige och kom först in på skola i mälardalen och var på god väg att flytta dit istället när någon ringde från radio p4 här i stan och undrade om jag var intresserad av utbilningen som jag sökt här nere och lite sånt och då började jag fundera lite mer på den... Och med bostadsgaranti (något jag ändå inte nyttjade eftersom jag tog min sista lön på mitt gamla jobb och köpte en bostadsrätt) och lagom stor stad i mina ögon så packade jag och drog med en veckas varsel.

För Alice önskar jag medgång, rikedom och lycka... Och min hälsning till henne är att bara vara sig själv och vara stolt över den hon är, för det finns ingen som kan ersätta henne!

Kommentarer
Postat av: Maria - Albins mamma

Ojj, vilken tragisk historia som fick ett sådant undberbart slut/början på ett nytt kapitel i ditt liv! Starkt av dig att skriva ut det och desto starkare att du tog dig ifrån det förhållandet!!!



Jag gillar ju verkligen att läsa din blogg då du har ett så härligt sätt att skriva saker och sedan är det kul att se vad Alice hittar på också - både jag och Albin tittar. ;)



Fina ord till Alice också och det är helt rätt - hon ska vara stolt över den hon är, likaså alla ska ju vara det. :)



Tänker på er kring din svärfar, hoppas han kurerar sig bra.



//Maria

2011-06-20 @ 09:49:09
URL: http://kamparlust.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0