Mammas isbit

Mammas lilla isbit (all ice...) smälte nästan bort idag när hon sov middag ute i vagnen, trots att hon stod i skuggan. Ja, det har varit ruskigt varmt! Så vi passade på att fylla lilla plasken till henne:


Jättekul, tyckte Alice... Speciellt när hunden kom och drack badvattnet.

Lovade ju att lägga in lite bilder från travet, men de blev minsann inte alls bra. Jag lägger iaf in de vi har som man ser vad det är på:


Alice lekte på Ekerödsrasten efter frukosten vi käkade där på väg till Jägersro... Det är ju det ultimata stället att stanna på! Trevligt, rent och en hel låda leksaker (hela och rena för ovanlighetens skull när man är på sånt ställe) för de små att låna när man är där. Bra mat, rättigheter (till Johans glädje) och så lilla slakteriet på baksidan där man kan köpa närproducerat och otroligt fint kött. Ja, det är en hit i min värld!


Mamma Nilla på samma ställe. Bilden avslöjar att jag drack cola till frukost. Men kan andra dricka kaffe med sockerbitar så kan minsann jag dricka cola!

(här borde det nu varit lite bilder på tävlande hästar, barnet som sitter på jägers uteservering och hejar, Johan med en kall öl i högsta hugg och europas största rumpa - som faktiskt INTE är min! Men bilderna är helt kassa, så jag slopar dem och hoppar direkt till tivolit!)


Alice och mamma fiskar efter storvinsten...


Hjälps åt, för fiskespöt var tungt och det var svårt att pricka när man är en liten flicka!
(rimmade!)


Napp!


Väluppfostrad tjej ropade "tack tack" till tivolipersonalen...


Åh! En vovve!! Hurra!!

Ha de fint, nu ska jag städa lite inför morgondagen.

Kommentarer
Postat av: Marie

Kul att du med börjar synas på bilderna!

2011-06-03 @ 22:03:48
Postat av: Sofie

Ni ser alltid ut att ha så roligt, har ni det? Här känns det som om dagarna är oändligt enformiga och tråkiga.

2011-06-03 @ 22:04:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0