Bad mother of Alice!!

Jag får ju skämmas lite som aldrig svarar på era kommentarer!! Men det är LIIIITE mycket annat nu med heltidsjobb, en 11,5-månaders vilding, vovve, villa och en make som vill ha sin del av min tid...

Några snabba svar iaf: Nej, Sophie... Kakan var faktiskt en stocketitt-kaka... Men vi gynnade även ditt jobb genom att äta härligt god räkmacka där när vi var uppe! Såg att Agge jobbade där också... Men hon hälsade inte. Lite för fin kanske?? Eller är jag mig inte lik längre? Hmmm... Har trots allt gått upp typ 40 kilo sedan skoltiden :P


Ett annat svar på nyare kommentar:

Marie om Måndag igen!:
Hur långt efter förlossningen fick du tillbaka mensen?
Bra fråga... Det undrar jag med. Jag får väl börja ha sånt igen så snart jag får tid över. Skämt åsido, min kropp kom liksom aldrig tillbaka efter graviditeten och inte heller min mens... Jag har pratat med barnmorskan som säger att det tar den tid det tar och eftersom vi inte planerar att skaffa fler barn så är det inget de kollar upp så länge jag mår bra i övrigt... Och seriöst - slippa tant röd är kanske det bästa som hänt!!

Jag fick även en fråga via mail (ja, ni som inte vill att andra ska se allt ni skriver kan ju maila till mig, adressen står till höger) om hur det kändes att föda fram barnet förutom brutala värkar... Ja, det är också en bra fråga - känner man någonting annat än brutal värk just då?? Tjejen i fråga är gravid nu och orolig, men det tycker jag inte du ska vara - det hjälper inte att oroa sig, nu är bebisen i magen - gilla läget. Det lät brutalt, men det är ju sant.

Många sa innan till mig att man inte kände speciellt mycket av själva födandet, men det är skitsnack. Jag kände varje millimeter... "Som att skita en kokosnöt långsamt" som någon så fint uttryckte det.

Men för att vara ärlig - jag minns inte så bra längre. Selektiv hjärna. Smärta bortglömd efter alla sömnlösa nätter som följde. Bättre att fråga någon som fött barn de senaste dagarna.

Nog svarat.

Nu vill jag bara slutligen hälsa till min mamma att jag varit i Kivik idag och införskaffat must... Och om den är god så ska jag minsann köra en runda till för att se till att även hon får en flaska! Äpplen åt mammorna!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Saknar er så det gör ont i kroppen, som tur är så är det bara 2 veckor tills vi kommer ner igen. Skulle önska att det var lite närmare mellan oss så att vi kunde träffas oftare. PUSS på er och en extra "gopuss" till lilla Alice från mommo

2011-07-21 @ 22:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0