Pension och föräldrapenning??

Försökte storhandla idag. Har ett tips till alla: Om där är fullt på maxis parkering och alla kundvagnar är upptagna - åk då förbi mc donalds istället för middag och handla en annan dag!! Tror minsann både föräldrapenning och pension kom idag för där var abnorma mängder pensionärer och ungar... Och nu snackar jag klassiska invandrarfamiljer med 37 barn som springer rundor och skriker... Inga fördomar, men där finns en del såna familjer här i stan och samtliga av dem var på maxi idag samtidigt som mig.

JA FY vad folk där var! Jag fick som sagt ingen kundvagn, men hade ju barnvagnen med mig så jag tog den och stoppade mina scannade varor i korgen under vagnen och de lätta sakerna la jag i en påse jag hade runt ena handleden. Blev ingen storhandling iaf. Handlade så vi kunde baka egen pizza till middag och lite fredagsmys och barnmat, sen gick jag raskt till kassan och betalade och flydde ut... Ja, vi passerade förbi provsmakningen så Alice fick en liten smörgås också. De där provsmakningsmackorna är precis lagom storlek för henne.

Varit på mammafika idag... Vi blev bara 4 mammor idag med varsin liten unge (varav 50% hette Alice). Hade trevligt trots att vi inte var så många... Borde väl egentligen passat på att gå någon annan stans än Andy's då, men fördelen med Andy's är ju att där är sånt förbenat liv redan innan man dundrar in med bebisar så ingen blir störd av lite skrik eller flygande leksaker.

Tog själv inga bilder, men Amy fotade lite... Får se om där dyker upp lite på hennes blogg (som ni hittar HÄR).

Åter ikväll trugas det välling här hemma. Alice tar fortfarande inte flaska om det inte är vatten i den... *suckar*
Hon äter heller inte gröt, så just nu blir det till att amma varenda kväll och halvvägs in på natten. Jag börjar bli seriöst less på detta nu. Självklart ammar jag gärna mitt barn, men det vore ju kul om hon iaf kunde äta lite annat så man kunde ha barnvakt nån gång och kanske få gå ut med sin make en kväll. Självklart har hennes farföräldrar och faster Lotta erbjudit sig att passa henne, men det är svårt då vi vet hur envis hon är och det känns inte speciellt kul att gå ut när man vet att någon stackare går hemma med min hysteriska bebis.

Sparar hellre de erbjudandena tills hon slutar skrämma bort barnvakterna med falsettskrik och huggtänder (för hon bits minsann med sina tre små gaddar när hon är arg).

Här i Lyngsjö börjar friden lägga sig över hus och hem. Alice åt ingen välling men har skrikit sig till sömns i sin pappas armar nu... Hennes goa far som dessutom lagade middag idag - min egen pizzabagare! Supergott blev det. Ska snart krypa upp i soffan med lite cola och ostkrokar och förmodligen somnar jag där ungefär halvvägs genom "På spåret"

Fridaymys.

Kommentarer
Postat av: mostermoa

Om där är fullt på maxis parkering och alla kundvagnar är upptagna - åk då förbi mc donalds

jag är riktigt stolt över dig syster (L)

2011-02-18 @ 23:10:19
URL: http://blogg.passagen.se/mostermoa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0