Lördagsgodis

Varit ute och gjort stan... ja, hela kommunen har vi nästan gjort om man tänker efter. Ett himla flängande hit och dit. Men nu är vi ÄNTLIGEN hemma och Alice har ätit middag och sitter och leker med sin pappa nu.

Köpte capribyxorna som jag la ut bild på... Och det slank med en hängselkjol av jeans också :) Köpte allt i storlek 80 så de förhoppningsvis passar när det är lite sommarvärme här nere. Att köpa så de passar nu är ju meningslöst för här är ju svinsnorkallt nu, vilket alla som sett mig idag påpekat. (jag körde mörk tvätt idag och insåg snart att alla byxor som fortfarande går över röven på mig låg och snurrade i vatten...)

Höjden av fräckhet var när en tant som stod bakom mig i en kassakö böjde sig ner och klappade på mina bara (och stubbiga) vader och sa "men fryser inte du om benen?". Lätt chockad över att någon faktiskt tafsat på mina ben så lyckades jag inte svara mer än "nej, jag är ju inomhus..." fast jag nu i efterhand inser att en liten förklaring hade behövts om huruvida det är okej att ta på mig utan att fråga.

Man kan ju fråga om någon fryser utan att böja sig ner och ta på deras ben...

Jag hade leggings och en kort jeanskjol... Och min stora duffeljacka... och mina älskade stickade tumvantar med pälsfluffig fodring som sedan försvann inne på domus (Johan tappade dem... Snyft).

Jaja. Åkte iaf ut till EKO sen där vi fyndade massor av lösgodis. Tappat tråden nu känner jag. Slutar nog skriva nu. Ska gå och göra geggan som ska vara i smörgåstårtorna så de kan stå och dra över natten - blir ju SÅ mycket godare då!!

Recept på geggan? Klart jag delar med mig!! Dock har jag inga exakta mått då jag bara har det i huvudet... Mammas recept...

Hårt vispad grädde, jag brukar vispa 5dl så räcker det till två tårtor, blandar man med RIKTIG majonäs (inget jädra light-mög!) tills det får en len smak i munnen... Vispa inte utan vänd försiktigt ihop det så inte det blir för rinnigt. Hacka i en halv purjolök och typ 2 burkar tonfisk (i vatten, inte olja... Men häll av vattnet innan...). Gegga runt och sen är det klart. Svårare än så är det inte... Och det är ju LÖJLIGT gott. Speciellt på polarkaka toppat med isbergssallad, räkor, caviar, citron och ägg...

Bild kommer kanske imorrn på gottat!
För imorrn fyller ju någon år.

Jag blir 16... Eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0