Dag 1: Högmod

"Högmod innebär en alltför stor självuppskattning och självhävdelse, motsatsen till ödmjukhet"

Jag är väl kanske högmodet personifierat... Jag lever precis som min syster med teorin att "det är svårt att vara ödmjuk när man vet att man är bäst!". Jag är självutnämnda miss universum, moraliskt ofelbar och tammetusan perfekt! MOAHAHAHAA

Jag har fött barn utan bedövning. Jag lämnade ett helt liv för att börja om på nytt - ja, det finns inte mycket som jag inte klarar när jag gett mig tusan på det. Jag anser själv att jag är en av de i min gamla klass som lyckats bäst och därför ska det bli extra kul att åka på klassåterträff.

Jag skäms inte för att vara BÄST. Se bara på vår examen - det var ju trots allt bara jag och Joan som klarade det i tid ALLTSÅ ÄR VI BÄST (ja, kompis lilla nu drar jag med dig i mitt högmodsrus) och vi såg till att alla omkring oss fick veta det.

Jag har brutit mot den första dödssynden.

Kommentarer
Postat av: Joan

Hahaha! Ja det var sjuuukt skönt att bli klar med skolan i tid! Va duktiga vi var :)

2011-02-24 @ 05:23:57
URL: http://joanpann.blogg.se/
Postat av: M

Hur är likställer du föda barn utan bedövning med högmod? Jag är inte med (skyller på amningsdjävlarna som flyttat in och tagit över hjärnan). Detta var ditt bästa inlägg nånsin tror jag, den sista meningen är väldigt... rapp. :D

2011-02-24 @ 18:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0