Att man kan älska någon så mycket...

Nu ikväll satt jag med min underbara dotter i mina armar. Hon hade ammat och somnat där och sov så tryggt. Hon var så komplett, så vacker, så perfekt. Jag älskar att bara sitta och titta på underverket... Från hennes fjuniga hår, hennes långa ögonfransar, hennes näpna lilla näsa... Den bestämda munnen, hamstertänderna, äppelkinderna och lilla söta hakan. Hennes korta armar, små perfekta händer med små små naglar... Hennes lilla runda mage, söta naveln, knubbiga ben och de där gulliga små fötterna med tår som inte är större än ärtor...

Ibland känner jag en klump i magen och tårarna bränner i ögonen. Hon är så fin, vår tjej. Så snäll och så duktig... Vad har vi gjort för att förtjäna denna gåva?

Ibland tänker jag på alla onda ting i världen som vi har satt henne till... Jag tänker på fula gubbar, fartdårar, knarkare och annat mög. Jag tänker på alla killar,(eller kanske tjejer?) som kommer krossa hennes lilla hjärta... Jag tänker på mobbning, grupptryck...

Jag tänker på alla misstag jag har gjort i mitt liv. Jag hoppas av hela mitt hjärta att hon aldrig behöver uppleva det jag har gjort.

Jag överväger att skaffa mig en vapenlicens. Just in case.
Jag är ju mamma till en perfekt flicka nu...

Men å andra sidan är hennes gudmor beväpnad... Jag hoppas Alice går till henne när hon har det jobbigt ifall hon inte känner att hon kan gå till mig.

Så många tankar.
Jag är mamma.

Kommentarer
Postat av: Brita

och jag är tant... =) till ett underverk!

2011-02-17 @ 15:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0