Saker som berör mig idag

Först berör denna mig:


Den bilden fotade jag själv i badrumsspegeln för exakt ett år sedan... :P

Annat som berör mig idag, rent psykiskt och allmänt är:

-Rättegången mot den förbannade människa som körde påverkad och dödade ett barn. Det är synd att inte Sverige har straffet "bli släpad bakom en bil fjorton mil naken". Jag blir så ARG och det gör ont i mitt mammahjärta, för tänk om det vore mitt barn!!

-Sommarpratarna på P1... Jag har inte lyssnat på alla, men en del medan jag kör i jobbet... Det är rätt kul att höra en del människors livshistorier och jag upplever alla känslor där finns. Jag har lidit med någon, men även suttit och skrattat högt för mig själv i bilen. Det är lyssnarvärde på det.

-Vädret. Kan man låta bli att påverkas? Nu kommer det mer regn. Trist... Jag som ville ha ett par slödagar på beachen.

-Scouter! Jag är innerligt less på dessa!! Och efter att ha läst att jamboree-apoteket (det som de byggt ute på rikabyfältet speciellt för detta event) har sålt slut på kondomer och dagen-efter-piller så har jag beslutat att min dotter minsann INTE ska bli scout iallafall!

-Tandvärk. Något jag lider lite av efter att ha tuggat loss en gammal lagning. Tandläkartid beställd om EN MÅNAD men kanske behöver jag så lång tid för att bygga upp mig mentalt. Jag HATAR att gå till tandläkaren... Det är nästan värre än att flyga. Jag kan, med huvudet sänkt i skam, erkänna att det var 6, snart 7 år sedan sist jag var dit.

-Småkakor! Det har jag försökt baka idag... Men eftersom Alice prompt skulle lägga sig mitt i mitt bakande, så hann degen bli för mjuk och kakorna smälte ut till en jättepöl av sylt och smörgegg. Jimmy, Michelle och Thyra åt dem iallafall så det känns lite bra ändå.

-Mamma och pappa...  Och alla mina tre småsyskon kommer på söndag! Hurra!!

-Sova. NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0