Lite åsikter

Jag tänkte kläcka ur mig lite åsikter nu angående vad man finner i media:

-Kronprinsessparet ska ha barn... Grattis till dem. Jag tror inte att det gör mindre ont att föda barn bara för att man råkar vara sessa, så mitt ord-på-vägen till Vickan blir: LUSTGAS! Ang. namnförslagen som strömmar in till radio och tv, så tror jag inte ens att det kommer ses över seriöst sen - jag tror nog föräldrarna redan har rätt klart för sig vilka namn som är aktuella (om de nu ens får välja det själva). Sen måste jag ju skicka den stora grattis-hälsningen till Daniels föräldrar som ska blir FARMOR OCH FARFAR! Snacka om att stå i skymundan när man ska få barnbarn!!

-Han Breivik må vara en hatad man, men det vette tusan om jag inte känner mer agg mot den FEMTONÅRING och ARTONÅRING som satte sprängladdningen i sandlådan!! Sen hyser jag stor tveksamhet mot femtonåringens FÖRÄLDRAR!! HALLÅ!! Om man är femton och redan känd av polisen så har man problem - föräldrarna MÅSTE vetat om det!! Annars borde man kanske inte ha skaffat barn. Det har ju även framgått att han skrutit om att han tillverkat sprängmedel tidigare, varför VARFÖR klev inte en vuxen in där och satte stopp!? Kanske hade det skonat den lilla flickan från en hel del lidande... USCH säger jag bara!

-En granskning visar att en av tre barn känner sig oroliga för att komma tillbaka till skolan. Kanske är det dags att man tar tag i buset. Se föregående om femtonåringen. Jag tror föräldrarna har ett STORT ansvar här. Skulle jag få veta att mitt barn är en skolhuligan så skulle jag ju SJÄLVKLART få ta tag i det och hitta en hållbar lösning. Det är bara synd att fler föräldrar inte tänker så.

-Apropå det så grep de en fjortonåring här i trakten i natt som gjorde inbrott. "Han överlämnades till föräldrarna..." ja, men med vilken verkan?

Ahh, jag är så irriterad på det svenska rättssystemet nu att jag stänger ner tidningen. Jag tycker faktiskt att polisen borde få lite mer rättigheter... Ja, för är det NÅGON som fortfarande har respekt för den svenska snuten? Knappt. Om man skulle köra av vägen när man blir jagad av en polis - ja, då är det tydligen polisens fel att man inte stannade eller att man begått ett brott och POLISEN får skit för att de "hetsade" en att köra snabbare och okontrollerat?? Löjligt. Klart det är den jagades fel, det förstår till och med en vanlig människa som jag!

Jag gjorde en glukosbelastning idag. Ja, ni som väntat barn vet kanske vad det är... Inte superkul. Men nu är det gjort. Det var en uppföljning eftersom jag fick graviditetsdiabetes... Frisk nu. Firar min friskhet med ett glas sprite till Ice Age 2 som precis började på fyran.

Off I go...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0