Jag SKÄMS!

Javisst, jag har skrivit att jag är less på scouterna och jamboreen... Men att bli lika urkorkade som de lokalmongon som kastade sten på dem - det blir jag aldrig! (läs om det HÄR). Scouterna har bidragit med hög turism, ökade intäkter för den lokala handeln och gett lite liv till staden - även om det varit helt utsålt på Maxi när man skulle ha handlat och det var fullt på restaurangerna när jag och Joan skulle ta en after-work, så har det mest varit positivt att ha dessa ungdommar i stan. Och så måste några korkade personer kasta sten!?

Jag SKÄMS för att bo i Kristianstadtrakten när folk beter sig så där!! Istället för att vara stolt över vår lilla stad och vara glada att dessa människor tänkte välja att stanna någon vecka extra för att turista... Så förstör en handfull ouppfostrade skitungar allt.

Kan det vara challans camping måntro?

Skolan intill är det meningen att Alice ska gå på när hon börjar högstadiet... och så undrar folk varför vi överväger att sätta henne på en annan skola, förlora rätten till skolskjuts och istället köra henne flera mil varje dag för att hon ska få gå någon annan stans? Jag tycker inte att det är ologiskt - det är enbart bra föräldraskap. Men det är ju några år dit... Innan dess kanske challans nuvarande ungdommar har flyttat och barnen där kanske har föräldrar som bryr sig då. Man kan ju hoppas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0