Fullt ös medvetslös...

Idag har gått i ett. Jag klev upp med ett strålande morgonhumör, bytte en blöja, kokade välling, matade Alice, kokade ägg, kokade gröt, kokade kaffe, rostade bröd, väckte Johan, bytte en till blöja... Sen var dagen igång.

Vi drog till västkusten! Impulsresa. Mycket trevligt! Åt lunch på American BBQ, gick på IKEA, shoppade i köpcentrat och sen varvade vi ner med varsin lyxshake på MAX innan vi körde hem igen.

Mycket nu med dagisstarten. Shoppat lite mjukisbyxor (Lindex) till tjejen nu iaf... och strumpor!! Barnet ÄTER strumpor... Eller något i den stilen för här försvinner strumpor dagligen! Köpte en fin stickad rosa tröja med Bambi på HM... En ny vattenflaska från lps (eftersom Alices mamma tycker att hon ska ha den finaste vattenflaskan på dagis och därmed VÄGRAR skicka med en gammal hemifrån!). Sen var vi till Babyland/Barnens hus och köpte mockasiner... Ja, och så fortsätter det. Dock gjorde vi inte av med vansinniga summor - Väla hade ju nyinvigning och det var rea på ALLT ÖVERALLT!! Me like!

Nu är Mattisson matt!

Kommande händelser:

-Tisdag... Alices första dag på dagis utan mamma eller pappa. Mamma Nilla är så orolig att hon förmodligen kommer kräkas. Personalen på dagis tror visst inte att det ska bli några problem. Jag hoppas de har rätt. Låg häromdagen och stortjöt i sängen på kvällen för jag insåg att det är skitjobbigt att hon ska gå på dagis och det eskalerade när jag kom på att hon ska flytta hemifrån en vacker dag!!! PANIK!

-Vecka 36 (minns inte vilken dag, måste kolla upp!) har jag en TANDLÄKARTID!!! Hu och fy!! Det kommer att göra ont i både munnen och plånboken - men jag har ENBART mig själv att skylla som har skjutit på det här i 6 år trots tandvärk. Om någon har missat det så är jag vansinnigt rädd för dessa gummihandade varelser som kallas tandläkare.

-Väntar på svaret från glukosbelastningen. Antar att min graviditetsdiabetes gått över, annars borde de ju ringt rätt omgående efteråt... Oavsett vilket är det dags att ta i tu med kosthållningen här hemma (skriver jag efter att precis ha rört ihop en dip och ställt i kylen...)

Sen händer inte mycket mer. Inte planerat iallafall.


Alice och pappa delade lyxshake... Mamma Nillas älsklingar.

Nu ska jag se lite film med Johan innan det är läggdags... Och hörni! Imorrn är det SÖNDAG och det är min sovmorgonsdag!! Jeiiiii.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0