Underbara vårdag!

Idag har vi äntligen gjort en sak som jag länge velat - vi har satt äppelträd! Två stycken blev det... Ett discovery-träd (klassiker) och ett som jag inte hann med att höra namnet på då försäljaren var helt lyrisk över att vår dotter skulle få fruktträd... "DET ÄR SÅÅÅÅ GOTT OCH MYCKET SAFTIGT OCH ÅHHHH VAD BRAAAAA" bräkte han med tysk (?) brytning - och vem säger nej då... Dessutom passade de två träden ihop med pollinering vilket är muy importante.

Lagom till vi skulle betala hade det tillkommit lite hallonbuskar och två blommor till trädgården också. Make nöjd. Hustru nöjd... Barn fick äta lite jord i bilen när hon nådde en kruka som råkade stå för nära hennes bilstol - barn nöjd. Alla nöjda och det är huvudsaken.


Alice på skärtorstag... Hon hade lite godis i sin kaffekanna som hon bjöd förbipasserande beundrare på...


Ja, det var vårvinter i Östersund... Men här hemma är det försommar! Majsen spirar i trädgårdslandet och gräsmattan lyser grön!


Till och med i skuggan har rabarbern börjat leta sig upp... Jädra ogräs, vi har halva gården full av rabarber!! Någon som vill ha ett knippe?? Vi kommer att ha extrema mängder här om ett par veckor!!


Mer grönska... Bara för att jag älskar det!


Och vinbärsbuskarna som jag totalkapade i höstas verkar ändå vilja ge mig lite bär i år... Det tackar vi för eftersom jag inte trodde vi skulle få ett enda förrän nästa säsong!


Lite mer grönt och skönt... Och vår pump (läs: fågelbo)


Vi hade lite picknick ute idag... Tittade på när pappa Johan planterade våra nya buskar och träd


Och Alice hjälpte pappa att organisera växterna.
Det är väl i stora drag vad vi har gjort idag... Bara haft det gött! Imorrn ska vi ta en tur till skånes djurpark och titta på alla djur... Jeanette, Mio och hela familjen Rosenstedt ska med.

Nu ska jag poppa lite popcorn till min kära make som precis nattade dottern. Är ju så grymmer smidigt nu när hon äter välling så man kan turas om!! Mammalyx!!! Mammasorg i hjärtat idag när hon slog sig lite när hon reste sig under vardagsrumsbordet och ville bli lite kramad och bara mamma gällde... och så vet jag ju att i övermorrn så finns jag inte här för henne. Snyft. Klart pappa fungerar, men alla vet ju - mamma är bäst!

Nattinatt


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0