Men att man orkar!

Fått en fråga om huruvida jag sett kängan jag fått i en annan mammas blogg. Och nej, det har jag inte eftersom jag inte läser den bloggen längre och inte har gjort på väldigt länge (tänker heller inte gå och kolla vad som skrivits om mig)... Och jag förstår ärligt talat inte hur en person med småbarn ägnar så mycket tid åt att leta saker att reta upp sig på och sedan ödsla ytteligare energi på att spy galla för något som ingen annan ens höjer ögonbrynen över.

Vill hon sedan skriva långa inlägg om mig så får jag väl se det som en smickrande grej - att jag är värd tiden som läggs där istället för på viktigare saker. Jag läser det ändå inte. Att vänner läser och blir upprörda är givetvis synd... Men ni får se det som jag gör - de där orden är inte värda mer än kattpiss och om man bara slutar att bry sig så tycker de väl inte att det är roligt tillslut och lägger ner.

Personligen ska jag lägga allt mitt strålande humör och min härligt positiva energi på en vårpromenad i vinterstaden med min dotter! Vi ska åka iskana (även om det mesta smält bort) och fika med morfar och moster. Mormor jobbar sent, så hon får inte följa med.

Underbara Sophie var precis här och lämnade en vagn... Så lilla Alice får finåka även om vi lämnat pansarvagnen hemma! Strålande sol. Enda som saknas nu är ju gubben, men han har det bra hemma... Han var visst och shoppade byggmaterial med sin pappa idag så vi får se hur det ser ut hemma när vi kommer tillbaka. Spännande!!

Fick spana lite på trötta Charlie också - så söt så man smälter ner!! Stora killen... Nästan dubbla Alices vikt. Och jag vill även uppmärksamma min vän Sophies vikt!! För den "jäveln" har minsann gått ner sina mammakilon och ser strålande ut (!) medan en annan mest ser ut som deg med ben. Men det har du förtjänat, vännen, du har till skillnad från mig tagit tummen ur och börjat äta bättre och träna. Jag är världmästare på coladrickning framför tvn.

Nu ska vi rulla ner till city. Haj haj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0