En vecka

En arbetsvecka har gått. Johan och Alice har klarat sig bra och jag har faktiskt det riktigt skönt på jobbet och tänker knappt alls på hemmet när jag väl är i tjänst. Jag litar på Johan och vet att Alice har det bra med honom.

De har fikat en massa på stan och träffat farbror med familj och farfar... Det har varit en vecka med bara massa skoj för lilltjejen! Johan har köpt en i-phone så han kan ta fina bilder och mmsa mig under dagen så jag ser att de lever.

Idag hämtade de mig på jobbet så åkte vi till chinawall och åt middag alla tre. Alices första restaurangbesök á la lite finare. Hon var jätteduktig att sitta i barnstolen vi fick låna och hon åt glatt sin ångkokta kalv och potatis och sen groteska mängder bärkompott till efterrätt (plus att hon smakade lite friterad banan och glass från sin mamma och pappa - "NAAAAAM" skrek hon då över hela stället och studsade upp och ner i stolen)...

Hon gillar mat, vår lilla Alice :)

Sen körde vi inom biltema på vägen hem för Johan skulle köpa ny vattenslang då den gamla frös sönder i vintras... Då passade jag på att skämma bort min dotter lite extra genom att köpa detta:


Ett bra köp - det vet man när ungen direkt lägger sig på golvet för att leka med den när man kommer hem :)

Grejerna ska få flytta ut i sandlådan så snart vi köpt den... Det blir väl kring midsommar som ramen kommer upp och sen ska Alices pappa & farfar fixa hit sanden har de sagt. Kanske vi hinner med ett besök på den stora sandlådan innan dess så sakerna får grävas in lite... Åhus-beachen alltså!

Valborg imorrn. Då ska vi till Michelle och Jimmy i Everöd. Spännande.

Kommentarer
Postat av: johan

Den frös inte sönder, jag behövde en större slag, 3/4 istället för 1/2 för o få ut mer vatten, mer grön gräsmatta....=) rätt ska vara rätt=)

2011-04-29 @ 20:37:44
Postat av: michelle

http://www.ateljemb.se/REA/wedding/w040.html

2011-04-30 @ 22:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0